1 Wprowadzenie
2 Programowanie obiektowe
3 Zmienne
4 Typy danych
5 Operatory
6 Obiekty
7 Instrukcje sterujące i pętle
8 Tablice
9 Klasy, pola, metody
10 Przeciążanie i przesłanianie metod
11 Konstruktory
12 Porównywanie obiektów
13 Pakiety
14 Modyfikatory
15 Interfejsy
16 Wyjątki
17 Typy wyliczeniowe
18 Kolekcje
19 Java i bazy danych
20 Klasy wewnetrzne i anonimowe
21 Wyrażenia lambda
22 Strumienie
Napisz typ wyliczeniowy z kierunkami świata (także pośrednimi, np. “north east”). Typ powinien przechowywać informacje o skrótach (np. “NE”) oraz nazwach zarówno w języku angielskim oraz polskim. Zademonstruj na przykładzie działanie nowego typu.
Napisz typ wyliczeniowy Computation, który będzie reprezentował prosty kalkulator. Niech typ ten posiada następujące wartości MULTIPLY, DIVIDE, ADD, SUBTRACT. Niech typ ten posiada metodę public double perform(double x, double y), która zwróci wynik odpowiedniej operacji. Na przykład Computation.ADD.perform(1, -5) powinno zwrócić -4.