java

1 Wprowadzenie
2 Programowanie obiektowe
3 Zmienne
4 Typy danych
5 Operatory
6 Obiekty
7 Instrukcje sterujące i pętle
8 Tablice
9 Klasy, pola, metody
10 Przeciążanie i przesłanianie metod
11 Konstruktory
12 Porównywanie obiektów
13 Pakiety
14 Modyfikatory
15 Interfejsy
16 Wyjątki
17 Typy wyliczeniowe
18 Kolekcje
19 Java i bazy danych
20 Klasy wewnetrzne i anonimowe
21 Wyrażenia lambda
22 Strumienie



Dodatki




View the Project on GitHub

Laboratorium 22

  1. Napisz program, który przyjmie listę liczb całkowitych i wykona następujące operacje przy użyciu strumieni:
    • filtracja - znajdzie wszystkie liczby parzyste,
    • mapowanie - pomnoży każdą liczbę przez 2,
    • redukcja - obliczy sumę wszystkich przetworzonych liczb.
  2. Zakładając, że klasa Person posiada właściwości name (String) oraz age (int). Napisz program, który przyjmie listę obiektów klasy Person i wykona następujące operacje przy użyciu strumieni:
    • znajdzie wszystkie osoby, które mają więcej niż 18 lat,
    • zamieni obiekty Person na ich imiona,
    • zbierze imiona do listy.
  3. Zakładając, że klasa Transaction posiada właściwości category (String) oraz value (double). Napisz program, który przyjmie listę obiektów klasy Transaction i wykona następujące operacje przy użyciu strumieni:
    • pogrupuje transakcje według kategorii,
    • uzyska sumę wartości transakcji dla każdej kategorii,
    • posortuje kategorie według sumy transakcji w kolejności malejącej.