java

1 Wprowadzenie
2 Programowanie obiektowe
3 Zmienne
4 Typy danych
5 Operatory
6 Obiekty
7 Instrukcje sterujące i pętle
8 Tablice
9 Klasy, pola, metody
10 Przeciążanie i przesłanianie metod
11 Konstruktory
12 Porównywanie obiektów
13 Pakiety
14 Modyfikatory
15 Interfejsy
16 Wyjątki
17 Typy wyliczeniowe
18 Kolekcje
19 Java i bazy danych
20 Klasy wewnetrzne i anonimowe
21 Wyrażenia lambda
22 Strumienie



Dodatki




View the Project on GitHub

Laboratorium 9

  1. Napisz program, który oblicza pierwiastek kwadratowy z liczby podanej jako argument programu. Uruchom program z wiersza poleceń.

Przykład

java SquareRootApp 16
4.0
  1. Utwórz klasę dla czterowymiarowego punktu o nazwie FourDPoint, wg wytycznych:
    • klasa FourDPoint powinna dziedziczyć po klasie Point z pakietu java.awt
    • napisz statyczną metodę create(int x, int y, int z, int t) tworzącą obiekt klasy FourDPoint
    • napisz metodę show() wypisującą wszystkie współrzędne
    • stwórz przykładowy 4-wymiarowy punkt i wyświetl jego współrzędne