1 Wprowadzenie
2 Programowanie obiektowe
3 Zmienne
4 Typy danych
5 Operatory
6 Obiekty
7 Instrukcje sterujące i pętle
8 Tablice
9 Klasy, pola, metody
10 Przeciążanie i przesłanianie metod
11 Konstruktory
12 Porównywanie obiektów
13 Pakiety
14 Modyfikatory
15 Interfejsy
16 Wyjątki
17 Typy wyliczeniowe
18 Kolekcje
19 Java i bazy danych
20 Klasy wewnetrzne i anonimowe
21 Wyrażenia lambda
22 Strumienie
Plik NumberPresenter.java zawiera niekompletny program wyświetlający liczbę całkowitą w różnych systemach liczbowych. Pobierz plik, usuń błędy i uruchom program.
Napisz program Calculator.java, zawierający metody do sumowania, odejmowania i mnożenia dwóch liczb całkowitych. Zaprezentuj działanie każdej z metod.
Korzystając z mechanizmu dziedziczenia stwórz strukturę klas. Klasy Dog oraz Cat powinny dziedziczyć po klasie Animal i jednocześnie rozszerzać interfejs Voice.
Napisz program wykonujący dowolną operacja na dwóch liczbach całkowitych typu int oraz demeonstruje wizualnie to działanie w dwójkowym, ósmkowym oraz szestnastkowym systemie liczbowym.
Przykład
a = 13
b = 2
a + b = 15
binarnie
00001101
00000010
----------
00001111
ósemkowo
15
2
----------
17
szesnastkowo
d
2
----------
f