java

1 Wprowadzenie
2 Programowanie obiektowe
3 Zmienne
4 Typy danych
5 Operatory
6 Obiekty
7 Instrukcje sterujące i pętle
8 Tablice
9 Klasy, pola, metody
10 Przeciążanie i przesłanianie metod
11 Konstruktory
12 Porównywanie obiektów
13 Pakiety
14 Modyfikatory
15 Interfejsy
16 Wyjątki
17 Typy wyliczeniowe
18 Kolekcje
19 Java i bazy danych
20 Klasy wewnetrzne i anonimowe
21 Wyrażenia lambda
22 Strumienie



Dodatki




View the Project on GitHub

Zadanie domowe 2

  1. Napisz program, który:
    • stworzy tablicę liczb typu int o rozmiarze, który będziemy podawać jako argument przy starcie programu,
    • wypełni tablicę kolejno liczbami od 1 do n, gdzie n to rozmiar tablicy,
    • wyświetli zawartość tablicy,
    • dokona konwersji tablicy tak, aby elementy ułożyły się odwrotnie (ciąg malejący: n, n-1, n-2… 1),
    • wyświetli zawartyość przekonwertowanej tablicy,
    • fragmenty programu odpowiadjące za konkretne zadania zostaną wyodrębnione jako oddzielne metody.
  2. Napisz program wyświetlający świąteczną choinkę składającą się z losowych elementów następującego zbioru znaków ASCII: ‘+’, ‘.’, ‘*’, ‘~’, ‘^’, ‘o’. Wysokość choinki powinna być podawana jako argument programu. Jeżeli wysokość nie zostanie określona to powinna zostać przyjęta domyślna wartość 18.

Przykład:

_ChristmasTree

  1. Załóżmy, że na pierwsze pole szachownicy kładziemy 1 ziarno pszenicy, na drugie 2 ziarna, na trzecie 4 ziarna i na każde następne pole dwa razy więcej ziaren niż na pole poprzednie. Napisz program, który zasymuluje taką sytuację i zliczy sumę wszystkich ziaren na szachownicy.